B2B e-mail marketing

Het actief benaderen van zakelijke partners die mogelijk gebruik zouden kunnen maken van de diensten of producten van uw bedrijf kan een zeer tijdrovende klus zijn. U moet deze bedrijven actief benaderen of zij interesse hebben in het ontvangen van uw mailings. Doet u dit niet dan kan u dit op een klacht komen te staan wegens het verspreiden van spam. Dit wilt u natuurlijk niet, dit levert namelijk geen nieuwe klanten op maar uitsluitend ergernis. Door gebruik te maken van B2B e-mail marketing met behulp van gecertificeerde adressenbestanden kunt u direct een grote doelgroep benaderen, die al heeft aangegeven geïnteresseerd te zijn in het ontvangen van informatie.

E-mail marketing aan de juiste doelgroep
Wanneer u een bedrijf heeft dat auto-onderdelen verkoopt, dan wilt u natuurlijk het liefst in contact komen met garagebedrijven die deze onderdelen wellicht willen afnemen voor uw klanten. Heeft u daarentegen een bedrijf dat de administratie en boekhouding voor kleine ondernemers kan verzorgen, dan is uw doelgroep weer van een geheel andere categorie. Het heeft weinig zin om uw mailing, waar u wellicht veel tijd en aandacht aan heeft besteed, lukraak naar een willekeurige groep bedrijven te sturen, waar wellicht een enkele geïnteresseerde tussen zit. De afmeldingen voor uw nieuwsbrief zullen direct binnenstromen. Stuurt u uw B2B e-mail marketing echter via Mailmarket naar een gerichte doelgroep, dan is de kans op succes vele malen groter.

Doseer uw mailings zorgvuldig
B2B e-mail marketing valt of staat met de juiste dosering van mailings. Wanneer u uw mogelijke doelgroep te vaak benadert, is de kans groot dat dit irritatie opwekt en dus leidt tot het direct afmelden van uw nieuwsbrief. Het is dus belangrijk om de juiste balans te zoeken. Stuur niet drie keer per week een mailing, maar wacht ook geen twee maanden met weer iets van u te laten horen. De eerste methode wekt ergernis, de tweede kan tot gevolg hebben dat uw mogelijke klant u allang is vergeten en inmiddels zijn dienst of product bij een concurrent heeft afgenomen. B2B e-mail marketing wordt in grotere bedrijven meestal gelezen door secretaresses of voorlichtingsmedewerkers. Zorg dat u opvalt met uw marketing, zodat de kans het grootst is dat u de aandacht trekt.

Zorg dat de informatie relevant is
Het is belangrijk dat u met uw B2B e-mail marketing daadwerkelijk iets te melden heeft. Trek de aandacht met een scherpe aanbieding voor uw zakelijke afnemers. Wijs ze op de grote voordelen die samenwerken met u kan opleveren. Wilt u bij voorbeeld onderaannemers interesseren voor uw bouwprojecten, stuur dan een mailing op het moment dat u een groot project heeft binnengehaald dat veel werk kan opleveren voor onderaannemers zoals elektriciens, schilders en loodgieters. De kans is groot dat u reacties krijgt van bedrijven die maar wat graag met u willen samenwerken.

Zorg voor pakkende, foutloze teksten
Het is absoluut belangrijk dat de teksten van uw B2B e-mail marketing taalkundig juist zijn. Laat de teksten daarom checken en dubbelchecken op taal- en spelfouten. Niet alle lezers zal een fout in de tekst opvallen, maar er zijn er genoeg die een fout meteen zien. In veel branches betekent dit dat uw mail direct in de virtuele prullenbak belandt. Schrijf uw tekst in korte, pakkende zinnen en vermijd lange lappen tekst. Wees tot the point en zakelijk, zodat de lezer meteen weet waar hij aan toe is. Uitgebreide bedrijfsinformatie kunt u altijd nog verstrekken op het moment dat een mailontvanger aangeeft geïnteresseerd te zijn.

Vraag een offerte aan

Denkt u dat e-mail marketing iets voor u of uw bedrijf is? Afhankelijk van de doelgroep die u wilt benaderen, zakelijk of particulier, in een bepaalde regio, binnen en bepaalde leeftijdscategorie, kunnen wij u adviseren over de juiste aanpak.

Neem vrijblijvend contact op voor targeted e-mail marketing

Contact opnemen